Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Хоменка
Cовременный перевод WBTC
Знову розпочав Ісус навчати над морем. Сила людей зібралась навколо нього, тож він увійшов у човен, і сидів у ньому, на морі, а ввесь народ був на землі при морі.
Иисус снова стал учить на берегу озера, и собралось вокруг Него множество народа, тогда Он вошёл в лодку и отплыл от берега, а все люди остались на берегу озера.
І він багато навчав їх притчами, і говорив до них своїм повчанням;
Многому Он учил их, рассказывая притчи, и говорил им:
Коли він сіяв, дещо з зерна впало при дорозі, та прилетіло птаство й видзьобало його.
И когда он разбрасывал семена, то одни упали на дорогу. Прилетели птицы и склевали их.
Інше впало на ґрунт каменистий, де не було землі багато, і вмить зійшло, бо земля була не глибока.
Другие семена упали на каменистое место, где не было достаточно земли. Эти семена проросли очень быстро, ибо слой земли не был глубок.
Коли ж зійшло сонце, воно згоріло і, за браком коріння, висхло.
Когда же взошло солнце, оно опалило ростки, и, так как у них не было глубоких корней, они засохли.
А інше впало між тернину, і зійшла тернина та його поглушила, тоді воно не дало плоду.
Другие семена упали среди колючек; колючки взошли и заглушили ростки, так что они не принесли зерна.
Ще ж інше впало на добру землю — і дало плід, що сходив і ріс; і принесли: те у тридцять, те у шістдесят, а те й у сто разів більше."
А остальные семена упали на благодатную почву, пустили ростки, ростки выросли и стали плодоносить, дав по тридцать, шестьдесят и даже по сто зёрен каждый".
А коли був Ісус насамоті, спитали його ті, що були біля нього разом із дванадцятьма, про притчі.
Когда Иисус остался один, двенадцать апостолов и другие ученики вокруг них спросили Его о притчах.
І він сказав їм: "Вам дана тайна Божого Царства; для тих же, що осторонь, усе стається притчами,
Он ответил им: "Вам дано знать тайну Царства Божьего. Но непосвящённым всё излагается в притчах,
щоб вони дивлячись, не бачили, слухаючи, не зрозуміли, щоб, бува, не навернулись, і щоб їм не простилось."
так как они "смотрят и не видят, слушают и не понимают. Иначе они могли бы обратиться и быть прощены".
І сказав їм: "Не розумієте цієї притчі? Як же тоді вам розуміти всі притчі?
И Он сказал им: "Неужели вы не понимаете этой притчи? Как же вам тогда понять любую другую притчу?
Ті, що край дороги, де сіється те слово, коли почують слово, — зараз же сатана приходить і забирає посіяне в них слово.
Семена, упавшие возле дороги, означают тех людей, которые слышат слово Божье, но тотчас приходит сатана и похищает слово, посеянное у них в душах.
Так само посіяне на каменистому ґрунті, — це ті, що, як почують слово, зараз же з радістю його приймають,
Семена, посеянные на каменистой почве, означают тех людей, которые слышат слово и сразу же с радостью принимают его.
але не мають коріння у собі й непостійні, тож згодом, коли стаеться утиск чи гоніння за слово, вони негайно ж зневірюються.
Но у них нет корня, и их хватает ненадолго. Когда начинаются гонения или преследования за слово, они сразу же отходят в сторону.
Ще інші, посіяні між терня, це ті, що чули слово,
Семена, посеянные среди колючек, означают тех, кто слышит слово,
але ось клопоти світу цього, принада багатства й жадоба інших речей, увійшовши, заглушують слово, і воно стає неплідним.
но суетные заботы, обманчивое богатство и другие желания заглушают в них его, и оно не приносит плодов.
А що посіяні на добру землю, — це ті, які чують слово, його приймають, отож і приносять плід: той у тридцять, той у шістдесят, той у сто разів більше."
Посеянные семена на благодатной почве означают тех, кто слышит слово и принимает его, и они приносят плоды — иногда в тридцать, иногда в шестьдесят, а иногда и в сто раз большие".
І говорив їм: "Хіба приносять світло на те, щоб поставити його під посудом або під ліжком, а не на те, щоб поставити його на свічнику?
И ещё Он сказал им: "Для того ли приносят светильник, чтобы поставить его под перевёрнутый кверху дном сосуд или под кровать? Не для того ли, чтобы поместить его на подставку?
Немає бо нічого схованого, що не мало б стати явним, ані немає нічого тайного, що у наявність не вийшло б.
Ибо нет ничего тайного, что не станет явным, и нет ничего сокрытого, что не вышло бы наружу.
І казав їм: "Вважайте, що чуєте! Якою мірою міряєте, такою й вам відміряють, та ще й причинять вам, що слухаєте.
И сказал Он также: "Тщательно обдумывайте то, что вы слышите. Какой мерой вы мерите других, такой и вас будут мерить, и с вас спросится даже больше.
Бо хто має, тому дасться, а в того, хто не має, заберуть і те, що має."
Ибо, кто имеет, тому будет дано больше. А у того, кто не имеет, даже то, что у него есть, отнимется".
І казав: "Із Царством Небесним так, як з отим чоловіком, що кидає насіння в землю:
Он сказал: "Царство Божье подобно человеку, бросающему семя в землю.
чи спить він, чи встає, чи то вночі, а чи вдень, — насіння те кільчиться й росте. А як — він сам не знає.
Ночью человек спит, с наступлением дня он встаёт. Семя же тем временем всходит и растёт — как, он и сам не знает.
Сама від себе земля плід приносить: спершу стебельце, потім колос, а потім повну в колосі пшеницю.
Земля сама по себе родит зерно: сначала стебель, затем колос, потом заполняет колос зерном.
А коли плід доспіє, він зараз же з серпом посилає, бо жнива настали."
Когда зерно созревает, он сразу же берётся за серп, потому что наступила жатва".
І мовив: "До чого прирівняємо Царство Боже — або у якій притчі ми його появимо?
И ещё сказал Он: "Чему уподобить Царство Божье? Или в какой притче описать его?
Воно — немов зерно гірчичне, що, коли сіється у землю, найменше від усіх насінь, що на землі.
Оно подобно горчичному семени, самому малому из всех семян на земле, когда сеют его,
А як, посіявши, виростає, стає більшим над усю городину, а віття пускає таке велике, що й небесне птаство в його тіні може сховатись."
но, когда посеяно, оно растёт и становится самым большим из всех садовых растений, самым раскидистым, так что небесные птицы могут вить гнёзда в его тени".
І багатьма такими притчами він проповідував їм слово, оскільки вони могли зрозуміти.
И многими подобными притчами Он проповедовал им слово — столько, сколько они могли понять.
Без притчі не говорив він їм; насамоті ж пояснював усе своїм учням.
Он ничего не говорил им без притч, но, оставаясь наедине с учениками, Он всё объяснял им.
Того ж дня, як настав вечір, він їм і каже: "Перепливімо лишень на той бік!"
Вечером того дня Он сказал им: "Давайте переправимся на другую сторону озера".
І зоставивши народ, беруть його з собою, так як і був у човні; а були й інші човни з ним.
Тогда они покинули народ и взяли Его с собой в лодку; с ними были и другие лодки.
І знялася хуртовина, ще й з вітром, і хвилі линули у човен, отож уже наповнювався.
Поднялся сильный ветер, и волны стали захлёстывать лодку, так что она уже наполнялась водой.
А він був на кормі, — спав на подушці. Вони будять його і кажуть йому: "Учителю, тобі байдуже, що гинемо?"
Иисус же находился на корме и спал, положив голову на подушку. Они разбудили Его и сказали: "Учитель! Неужели Тебе всё равно, что мы тонем?"
Тоді він устав, погрозив вітрові і сказав до моря: "Замовкни! Ущухни!" І затих вітер, і залягла велика тиша.
Тогда Он встал, приказал ветру стихнуть и сказал воде: "Успокойся! Перестань!" Ветер утих, и озеро успокоилось.
Тоді сказав до них: "Чого ви такі боязкі? Ще досі не маєте віри?"
И Он сказал им: "Почему вы боитесь? Неужели в вас ещё нет веры?"