Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Хоменка
Синодальный перевод
Брати мої, не зважаючи на особи, майте віру в Господа нашого, Ісуса Христа прославленого.
Братия мои! имейте веру в Иисуса Христа нашего Господа славы, невзирая на лица.
Бо коли до вашого зібрання ввійде чоловік із золотим перснем, у пишних шатах, увійде і вбогий у брудній одежині,
Ибо, если в собрание ваше войдёт человек с золотым перстнем, в богатой одежде, войдёт же и бедный в скудной одежде,
а ви глянете на того, що носить пишні шати, і скажете йому: «Ти сідай тут вигідно», а вбогому скажете: «Ти стань отам або сідай на моїм підніжку»,
и вы, смотря на одетого в богатую одежду, скажете ему: «тебе хорошо сесть здесь», а бедному скажете: «ты стань там» или «садись здесь, у ног моих»,
— то хіба ви тим не утворюєте різниці між собою і не стаєте суддями з нікчемними думками?
то не пересуживаете ли вы в себе и не становитесь ли судьями с худыми мыслями?
Слухайте, брати мої любі: Хіба не вбогих цього світу Бог вибрав як багатих вірою і як наслідників Царства, що його він обіцяв тим, які його люблять?
Послушайте, братия мои возлюбленные: не бедных ли мира избрал Бог быть богатыми верою и наследниками Царствия, которое Он обещал любящим Его?
Ви ж зневажаєте вбогого! Хіба то не багаті вас гнітять і не вони тягнуть вас на судилища?
А вы презрели бедного. Не богатые ли притесняют вас, и не они ли влекут вас в суды?
Хіба то не вони ганьблять те гарне ім'я, яким називано вас?
Не они ли бесславят доброе имя, которым вы называетесь?
Коли, отже, виконуєте закон царський за писанням: «Люби ближнього свого, як себе самого», — ви добре робите.
Если вы исполняете закон царский, по Писанию: «возлюби ближнего твоего, как себя самого», — хорошо делаете.
А коли зважаєте на особи, то чините гріх, закон засуджує вас як переступників.
Но если поступаете с лицеприятием, то грех делаете и перед законом оказываетесь преступниками.
Бо хто ввесь закон дотримає, а прогрішиться лише в одному, — стає у всьому винуватий.
Кто соблюдает весь закон и согрешит в одном чем-нибудь, тот становится виновным во всём.
Бо хто сказав: «Не чини перелюбу», сказав також: «Не вбивай». Коли ж не чиниш перелюбу, але вбиваєш, ти стаєш порушником закону.
Ибо Тот же, Кто сказал: «не прелюбодействуй», сказал и: «не убей»; посему, если ты не прелюбодействуешь, но убьёшь, то ты также преступник закона.
Говоріть так і робіть так, як люди, що мають бути суджені законом свободи.
Так говорите и так поступайте, как имеющие быть судимы по закону свободы.
Бо суд немилосердний для того, хто не чинить милосердя. Милосердя ж понад суд.
Ибо суд без милости не оказавшему милости; милость превозносится над судом.
Яка користь, мої брати, коли хтось каже, що має віру, але діл не має? Чи може його спасти віра?
Что пользы, братия мои, если кто говорит, что он имеет веру, а дел не имеет? может ли эта вера спасти его?
Коли брат або сестра будуть нагі й позбавлені засобів щоденного прожитку,
Если брат или сестра наги и не имеют дневного пропитания,
і хтонебудь з вас до них скаже: «Йдіть собі з миром, грійтеся та годуйтесь», і не дасть їм потрібного для тіла, то що це допоможе?
а кто-нибудь из вас скажет им: «идите с миром, грейтесь и питайтесь», но не даст им потребного для тела: что пользы?
Так само й віра, коли діл не має, мертва сама в собі.
Так и вера, если не имеет дел, мертва сама по себе.
Та хтонебудь скаже: «Ти маєш віру, а я маю діла. Покажи мені твою віру без діл, а я тобі покажу моїми ділами мою віру.»
Но скажет кто-нибудь: «ты имеешь веру, а я имею дела»: покажи мне веру твою без дел твоих, а я покажу тебе веру мою из дел моих.
Ти віруєш, що Бог один? — Добре робиш. І біси вірують, та тремтять.
Ты веруешь, что Бог един: хорошо делаешь; и бесы веруют, и трепещут.
Хочеш знати, безглуздий чоловіче, що віра без діл не приносить плоду?
Но хочешь ли знать, неосновательный человек, что вера без дел мертва?
Авраам, наш батько, чи не ділами виявився праведним, коли був приніс на жертовник Ісаака, свого сина?
Не делами ли оправдался Авраам, отец наш, возложив на жертвенник Исаака, сына своего?
Бачиш, що віра співдіяла з його ділами, і його віра удосконалилася ділами.
Видишь ли, что вера содействовала делам его, и делами вера достигла совершенства?
Так здійснилося Писання, яке каже: «Авраам повірив Богові, і це зараховано йому за праведність», і він був названий приятелем Божим.
И исполнилось слово Писания: «веровал Авраам Богу, и это вменилось ему в праведность, и он наречён другом Божиим».
Ви бачите, що чоловік оправдується ділами, не тільки вірою.
Видите ли, что человек оправдывается делами, а не верою только?
Так само й Рахав, блудниця, чи ж не ділами оправдалася, прийнявши посланців і випустивши їх іншим шляхом?
Подобно и Раав блудница не делами ли оправдалась, приняв соглядатаев и отпустив их другим путём?