Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Хоменка
Сучасний переклад
В чому вищість юдея? Або яка користь з обрізання?
Так у чому ж перевага юдеїв над іншими людьми, і яка користь від обрізання?
Велика з кожного погляду: їм бо, насамперед, були довірені пророцтва Божі.
Їхня перевага велика у багатьох відношеннях. Насамперед їм довірені Слова Божі.
Що ж бо, коли деякі не повірили? Хіба ж їхня невірність знищить вірність Божу?
А що як деякі з них невірні Богу? Їхня невірність не знищить вірність Божу.
Ясно, що ні! Треба визнати радше, що Бог правдомовний, а кожний чоловік брехливий, як написано: «Щоб ти оправдався у твоїх словах і переміг, коли будуть тебе судити.»
Звісно, ні! Бог завжди правдивий, навіть якщо кожна людина неправдива. Як сказано у Святому Писанні:
«Щоб ти був виправданий, коли будеш свідчити, і коли судитимуть тебе, то переможеш».
«Щоб ти був виправданий, коли будеш свідчити, і коли судитимуть тебе, то переможеш».
Коли ж наша неправедність виявляє Божу праведність, то що скажемо? Чи ж Бог є несправедливий — по-людському говорю! — коли наводить гнів свій?
Що скажемо ми, коли неправедність наша виявляє праведність Божу? Невже Бог несправедливий, коли гнівається на нас? (Так міркують деякі з людей).
Зовсім ні! Бож як би Бог мав світ судити?
Звісно, ні! Бо якби Бог був несправедливим, як міг би Він судити світ?
Та коли Божа правда моєю неправдою більше сяє, йому на славу, то нащо мене ще як грішника судити?
Ви можете заперечити: «Якщо Божа правда стала яснішою і Його Слава збільшилася через мою неправду, то чому ж мене звинувачують, як якогось грішника?»
Чому ж тоді деякі нас очорнюють і деякі говорять, нібито ми кажемо: «Робімо зло, щоб із нього вийшло добро»? На таких суд справедливий.
Це все одно, що сказати: «Творімо зло, щоб прийшло добре!» А дехто зводить наклеп на нас, вони стверджують, ніби ми навчаємо саме цього. Такі люди заслуговують на осуд!
То що ж? Маємо перевагу? Зовсім ні! Бож ми перед тим обвинуватили юдеїв і греків, що вони всі під гріхом,
Що ж виходить? Чи ми, юдеї, маємо перевагу над поганами? Анітрохи! Бо я вже казав, що як юдеї, так і неюдеї, — всі однаково винні у гріху.
як написано: «Немає справедливого, ані одного!
Як сказано у Святому Писанні:
«Праведного жодного немає!
«Праведного жодного немає!
Усі з дороги збилися, зробилися нікчемні! Немає, хто добро творив би, ані одного!
Всі люди відвернулися від Нього, всі до одного стали нікчемними. Немає тих, хто робить добрі справи. Немає жодного!»
Їхнє горло — гріб відкритий, до обману язик їх схильний, отрута гадюча у них під губами.
«Уста їх подібні до гробниць розкритих, на язиці ж у кожного брехня».«На устах їхніх зміїна отрута».
На їхніх дорогах злидні і руїна.
Хоч би куди ішли вони, з собою скрізь несуть руїну і страждання.
Ми ж знаємо, що все, що закон говорить, тим, які під законом, говорить, щоб усякі уста замкнулись і щоб увесь світ визнав себе винним перед Богом,
Зараз ми знаємо: все, що сказане в Законі, звернене до тих, кому Закон був даний. І це замкне уста всім, хто намагатиметься мовити хоч слово у своє виправдання, та щоб увесь світ був у відповіді перед судом Божим.
бо ніхто не оправдається перед ним ділами закону: законом бо гріх пізнається.
Бо ніхто не може виправдатися перед Богом, виконуючи Закон. Адже Закон тільки виявляє очевидність гріха.
Тепер же без закону з'явилася Божа справедливість, засвідчена законом і пророками;
Та зараз, незалежно від Закону, відкрилася правда Божа, хоча про це свідчать Закон і пророки.
справедливість Божа через віру в Ісуса Христа для всіх, хто вірує, бо нема різниці.
Бог робить людей праведними через віру в Ісуса Христа.[2] Всі люди рівні й немає між ними різниці.
і оправдуються даром його ласкою, що через відкуплення, в Ісусі Христі:
Усі люди стали праведні перед Богом завдяки дару Божої милості, завдяки визволенню, яке Бог здійснив через Ісуса Христа.
якого видав Бог як жертву примирення, в його крові, через віру, щоби виявити свою справедливість відпущенням гріхів колишніх,
Бог віддав Ісуса в жертву для прощення всіх гріхів людських через віру, і показав цим, що Він — справедливий. Адже завдяки Своїй терпимості, Він залишав усі гріхи, здійснені в минулому, без покарання.
за час довготерпіння Божого, щоби виявити свою справедливість за нинішнього часу, — щоб він був справедливий і усправедливлював того, хто вірує в Ісуса.
Він робив так, щоб нині показати справедливість Свою і щоб бути справедливим, водночас виправдовуючи тих, хто має віру у Ісуса.
Де ж тоді хвальба? Вона виключена. — Яким законом? Діл? Ні, але законом віри.
Чи є тоді чого пишатися собою? Немає! Чому? Тому що ми слідуємо за Законом віри, та не за Законом справ.
Бо ми вважаємо, що чоловік оправдується вірою, без діл закону.
Бо ми вважаємо, що людина стає праведною перед Богом вірою своєю, незалежно від виконання того, що вимагає Закон.
Хіба Бог — тільки юдеїв, а не й поган? Авжеж, і поган,
Чи Бог належить лише юдеям? Хіба Він не належить також і неюдеям? Так, Він належить і їм.
бо є лиш один Бог, що оправдує обрізаних завдяки вірі і необрізаних через віру.
Оскільки Бог єдиний, то Він виправдає юдеїв [3] і поган [4] завдяки їхній вірі.