Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Хоменка
Сучасний переклад
Пригадую вам, брати, Євангелію, яку я вам проповідував, яку ви і прийняли, в якій і стоїте.
Зараз я хочу нагадати, брати і сестри мої, про Добру Звістку, що я проповідував вам. Ви її одержали і на ній засновуєте життя своє.
Нею ви також спасаєтеся, коли держите її такою, як я вам проповідував; інакше ви увірували надармо
Завдяки їй ви врятуєтеся, якщо добре пам’ятаєте те, що я вам проповідував. Якщо ж ні, то марно ви повірили.
Я бо вам передав найперше те, що й сам прийняв був: що Христос умер за наші гріхи згідно з Писанням;
Я передав вам насамперед те, що сам отримав: Христос прийняв смерть за наші гріхи, як сказано у Святому Писанні.
що був похований, що воскрес третього дня за Писанням;
Його було поховано, і Він воскрес на третій день, як сказано у Святому Писанні.
опісля ж з'явився він більш, як п'ятистам братів разом, більшість яких живе й досі, деякі ж померли.
Після того Він з’явився більш як п’ятистам віруючим одночасно. І більшість із них досі ще живі, хоча дехто вже й помер.
Опісля з'явився Якову, згодом усім апостолам.
Тоді з’явився Він Якову, а після цього і всім апостолам.
А наостанку всіх, немов якомусь недоносові, з'явивсь і мені;
Нарешті, Він з’явився й мені також, наче якомусь недоноскові.
бо я найменший з апостолів, я недостойний зватись апостолом, бо гонив Церкву Божу.
Бо я останній з апостолів. Я навіть не достойний зватися апостолом, бо переслідував Божу церкву.
Благодаттю Божою я є те, що є, а благодать його в мені не була марна; бож я працював більше всіх їх, та не я, але благодать Божа, що зо мною.
Я — апостол милістю Божою, і Його милосердя до мене не було марним. Навпаки, я працював дуже старанно і впертіше за всіх, хоча не сам я, а милість Божа, яка зі мною, робила це.
Чи то я, отже, чи то вони, — так ми проповідуємо, і так ви увірували.
Тож незалежно від того, чи я проповідую вам, чи хтось із інших апостолів, ми проповідуємо одне. І це саме те, в що ви повірили.
Коли ж про Христа проповідується, що він воскрес із мертвих, як же ж деякі між вами кажуть, що нема воскресіння мертвих?
Та якщо ми проповідуємо, що Христос воскрес із мертвих, то чому ж дехто з вас каже, що ніхто не воскресає з мертвих?
Коли ж нема воскресіння мертвих, то і Христос не воскрес.
Якщо ніхто не воскресає, тоді й Христос не воскрес.
А коли Христос не воскрес, то марна проповідь наша, то марна й віра ваша.
А якщо Христос не воскрес із мертвих, то те, що ми проповідуємо — марне, і марна віра ваша.
І ми являємося неправдивими свідками Бога, бо свідчили проти Бога, що воскресив Христа, якого він не воскресив, якщо не воскреснуть мертві.
Тоді ми є лжесвідками проти Бога, бо клятвенно засвідчили про Бога, що Він воскресив Христа. А раз ніхто не воскресає з мертвих, тоді ж і Бог не воскресив Христа.
Бо як не воскреснуть мертві, то і Христос не воскрес.
Та якщо мертві не воскресають, то й Христос не воскрес із мертвих.
А як Христос не воскрес, то марна віра ваша, — ви ще у гріхах ваших;
А якщо Христос не воскрес, тоді й віра ваша марна, і гріхи ваші залишаються з вами.
отже, ті, що й померли у Христі, загинули.
Тоді ж виходить, що ті, хто вже померли у Христі, загинули.
Коли ми надіємося на Христа лише в цьому житті, то ми — найнещасніші з усіх людей.
Якщо ми маємо надію на Христа лише в цьому житті, то ми найнещасніші з усіх людей.
Алеж Христос таки справді воскрес із мертвих, первісток померлих.
Але Христос насправді воскрес із мертвих. Він — первісток тих, хто помер.
Бо тому, що через чоловіка смерть, через чоловіка й воскресіння мертвих.
Бо як смерть прийшла через гріх однієї людини, так і воскресіння з мертвих прийшло через іншу.
Як бо в Адамі всі вмирають, так у Христі й оживуть усі.
Я маю на увазі, що всі вмирають через Адама, та завдяки Христу всі знову житимуть.
І кожний у своїм порядку: первісток — Христос, потім — Христові під час його приходу.
Та кожен матиме свою чергу: Христос був першим, Хто воскрес, а коли Він знову прийде, то воскреснуть й усі ті, хто Йому належить.
Потім кінець, — коли то він передасть царство Богові й Отцеві, коли знищить усяке начальство й усяку владу й силу.
Тоді настане кінець. Христос знищить усіх правителів, і владу, і силу, та передасть Царство Богу-Отцю.
Мусить бо він царювати, поки не покладе всіх ворогів йому під ноги.
Бо Христос мусить правити, доки Бог не покладе всіх ворогів до ніг Його.[30]
бо все підкорив йому під ноги. Коли він каже, що все підкорене, то ясно, що крім того, хто йому підкорив усе.
Бо: «Він усе впокорене кинув до ніг Його».
І коли сказано, що «все кинуто до Його ніг», то це означає, що Господь підкорив Христу усе, за винятком Себе — Всевишнього Бога.
І коли сказано, що «все кинуто до Його ніг», то це означає, що Господь підкорив Христу усе, за винятком Себе — Всевишнього Бога.
Якже все йому буде підкорене, тоді й сам Син підкориться тому, що йому підкорив усе, щоб Бог був усім в усьому.
А коли все покориться Христу, тоді й Сам Син буде у владі Божій, Який підкорив усе Христу, щоб Бог був всім у всьому.
Коли ні, — то, що зроблять ті, що христяться за мертвих?
Інакше, якщо немає воскресіння, що ж робитимуть ті, хто охрестився заради померлих? Якщо мертві ніколи не воскреснуть, то навіщо ж люди хрестилися заради них?
Коли мертві зовсім не воскресають, чого тоді за них христитись? Чого й нам наражатися повсякчасно на небезпеки?
Чому й ми повсякчас зустрічаємося з небезпекою?
Щодня я наражаюся на смерть; авжеж, брати — це хвали ради вашої, що її маю в Христі Ісусі, Господі нашім.
Щодня мені загрожує смерть. І це правда, як і те, брати і сестри мої, що я пишаюся вами в Ісусі Христі, Господі нашому.
І коли б я боровся з звірями в Ефесі як людина, то що мені з того? Коли ж мертві не воскресають, — їжмо й пиймо, бо взавтра ми помремо.
Коли я бився з дикими звірами в Ефесі, міркуючи як проста людина, чи була б з того користь? Звичайно ні! Якщо мертві не воскресають, то «питимемо й їстимемо, бо завтра помремо!»
Не дайте себе обманути: лихі розмови псують добрі звичаї.
Не давайте вводити себе в оману. Лихе товариство руйнує добрі звичаї.
Протверезіться належно та не грішіть, бо деякі з вас Бога не знають. На сором вам кажу це.
Отямтеся, поверніться до здорового глузду, як належить, і киньте грішити, бо дехто з вас не знає Бога. Кажу це, щоб присоромити вас.
Але хтось скаже: «Як воскреснуть мертві? І в якім тілі прийдуть?»
Але дехто може спитати: «Як воскресають мертві? Яке тіло вони матимуть?»
Безумний! Те, що ти сієш, не оживе, як не умре.
Дурниці! Те, що садите в землю, не оживе, поки спершу не «помре!»
І те, що сієш, не тіло, що має уродитись, а голе зерно, наприклад, пшениці або якесь інше.
І потім, що ви садите? Адже ви сієте в землю не дозріле «тіло», а просте зерно. Це може бути пшениця або щось інше.
Бог же дав йому тіло, по своїй волі, і кожному насінню — власне тіло.
Тоді Бог надає йому те тіло, яке Сам вибрав. Він дає кожній зернині її власне «тіло».
Не кожне тіло таке саме тіло, але інакше тіло в людей, інакше тіло в тварини, інакше тіло у птиць, й інакше у риб.
Тіла живих істот не однакові. Ні, у людей вони одні, а у тварин — зовсім інакші. У птахів ще інші, а у риб іще інші.
Є тіла небесні і тіла земні, й інакший блиск небесних, інакший же блиск земних.
Є тіла Небесні й земні, але краса Небесних і земних тіл різна.
Інакший блиск сонця, інакший блиск місяця, інакший блиск зір, ба навіть зоря від зорі різниться блиском.
Сонце має одну красу, а місяць і зірки — зовсім іншу. Та краса однієї зірки відрізняється від іншої.
Так само й воскресіння мертвих: сіється в тлінні, а встає у нетлінні;
Так само буде й тоді, коли мертві воскреснуть: тіло, що сіється у землю — тлінне, а як зросте, буде нетлінним.
сіється в безчесті, а встає у славі; сіється в безсиллі, а встає у силі;
Воно сіється в неславу, у славу зростає; посіяне в немочі, підніметься у силі.
сіється тіло тваринне, а постає тіло духовне. Якщо є тіло тваринне, то є й тіло духовне.
Посіяне тіло є земним, зросле — духовним; якщо є природні тіла, то є й духовні.
Так і написано: «Перший чоловік Адам став душею живою, а останній Адам духом животворним.»
Ось у Святому Писанні сказано, що перший чоловік, Адам, «став живою істотою[31]». Та останній Адам [32] став життєдайним духом.
Та не духовне перше, а тваринне: потім духовне.
Не духовна людина була першою, а природна. Потім прийшла духовна.
Перший чоловік із землі — земний, другий чоловік — з неба.
Той перший чоловік вийшов із землі і був земним. Другий прийшов з Неба.
Який земний, такі й земні, і який небесний, такі й небесні.
Всі земні люди такі ж, як і перша людина, яка вийшла з землі. Небесні ж люди такі, як Той Чоловік Небесний.
І так само, як ми носили образ земного, так носитимем і образ небесного.
Як носили ми образ земної людини, так само носитимемо і образ Небесної.
Ось що говорю, брати: Тіло й кров царства небесного успадкувати не можуть, ані тлінні — успадкувати нетління.
Кажу вам, брати і сестри, що тіла й кров не можуть успадквати Царства Божого. Адже тлінне не успадковує нетлінного.
Ось я кажу вам тайну: Не всі ми помремо, але всі перемінимося,
Ось послухайте! Відкрию я вам таємницю: не всі ми зазнаємо смерті, але всі будемо змінені.
раптом, в одну мить, при сурмі останній; засурмить бо, і мертві нетлінними воскреснуть, і ми перемінимося.
І оком не встигнемо змигнути, як просурмить остання сурма. Коли вона просурмить, мерці повстануть нетлінні, і ми перемінимося.
Мусить бо це тлінне одягнутися в нетління, і це смертне одягнутися в безсмертя.
Бо це тлінне тіло мусить одягнутися в нетлінне, і це смертне тіло — в безсмертне.
І коли це тлінне одягнеться в нетління, а це смертне одягнеться в безсмертя, тоді збудеться написане слово: «Смерть поглинута перемогою.
І коли це тлінне тіло вдягнеться у все нетлінне, а смертне тіло — у безсмертне, тоді збудеться те, що написано у Святому Писанні:
«І перемога смерть поглинула».
«І перемога смерть поглинула».
Де твоя, смерте, перемога? Де твоє, смерте, жало?»
«Смерть, де ж твоя перемога? Смерть, де твоє жало?»
Нехай же буде дяка Богові, який дає нам перемогу через Господа нашого Ісуса Христа.
Та дяка Богу, Який дає нам перемогу через Господа нашого Ісуса Христа!