Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Хоменка
Синодальный перевод
Закон бо, мавши лиш тінь майбутніх благ, а не самий образ речей, ніколи не може тими самими жертвами, які приносяться щороку, повсякчасно зробити досконалими тих, які приступають до Бога.
Закон, имея тень будущих благ, а не самый образ вещей, одними и теми же жертвами, каждый год постоянно приносимыми, никогда не может сделать совершенными приходящих с ними.
Чи ж їх не перестали б приносити, коли б ті, що служать, очистившись раз назавжди, не мали більше ніякої свідомости гріхів?
Иначе перестали бы приносить их, потому что приносящие жертву, быв очищены однажды, не имели бы уже никакого сознания грехов.
бо неможливо, щоб кров волів та козлів усунула гріхи.
ибо невозможно, чтобы кровь тельцов и козлов уничтожала грехи.
Тому, входячи у світ, говорив: «Ти не хотів ні жертв, ані приносу, але приготував єси тіло мені.
Посему Христос, входя в мир, говорит: «жертвы и приношения Ты не восхотел, но тело уготовал Мне.
Ти не вподобав собі ні всепалень, ні жертви за гріхи.
Всесожжения и жертвы за грех неугодны Тебе.
Тоді я сказав: Ось іду, бо у сувої книги написано про мене, щоб учинити твою волю, Боже.»
Тогда Я сказал: вот, иду, как в начале книги написано о Мне, исполнить волю Твою, Боже».
Сказавши вище: «Ні жертв, ані приношень, ні всепалень, ані жертви за гріхи ти не схотів і не вподобав собі», дарма що вони приносяться за законом, тоді сказав:
Сказав прежде, что «ни жертвы, ни приношения, ни всесожжений, ни жертвы за грех, — которые приносятся по закону, — Ты не восхотел и не благоизволил»,
«Ось я іду вчинити твою волю.» Касує, отже, перше, щоб установити друге.
потом прибавил: «вот, иду исполнить волю Твою, Боже». Отменяет первое, чтобы постановить второе.
Силою тієї волі ми освячені приносом тіла Ісуса Христа раз назавжди.
По сей-то воле освящены мы единократным принесением тела Иисуса Христа.
Кожен священик стоїть щодня, служачи і часто приносячи ті самі жертви, які ніколи не можуть гріхів змити.
И всякий священник ежедневно стоит в служении, и многократно приносит одни и те же жертвы, которые никогда не могут истребить грехов.
Він же, принісши лиш одну за гріхи жертву, возсів назавжди по правиці Бога,
Он же, принеся одну жертву за грехи, навсегда воссел одесную Бога,
чекаючи далі, поки його вороги не будуть покладені, як підніжок, йому під ноги.
ожидая затем, доколе враги Его будут положены в подножие ног Его.
Бо він лиш одним приносом удосконалив назавжди тих, що освячуються.
Ибо Он одним приношением навсегда сделал совершенными освящаемых.
Про це й Дух Святий теж свідчить, коли каже:
О сём свидетельствует нам и Дух Святой; ибо сказано:
«Ось той завіт, що його я по тих днях заключу з ними, каже Господь: вкладу мої закони в серця їхні, й на умах їхніх випишу їх.
«Вот завет, который завещаю им после тех дней, говорит Господь: вложу законы Мои в сердца их, и в мыслях их напишу их,
Ні їхніх гріхів, ні беззаконня більше не згадуватиму.»
и грехов их и беззаконий их не воспомяну более».
А де прощення гріхів, там непотрібно вже приносу за гріхи.
А где прощение грехов, там не нужно приношение за них.
Отож, брати, маючи завдяки крові Ісуса свобідний вступ до святині,
Итак, братия, имея дерзновение входить во святилище посредством Крови Иисуса Христа, путём новым и живым,
який він нам відкрив дорогою новою і живою, через завісу, що є його тілом,
который Он вновь открыл нам через завесу, то есть плоть Свою,
приступаймо з щирим серцем, у повноті віри, очистивши серця від лукавої совісти й омивши тіло чистою водою.
да приступаем с искренним сердцем, с полною верою, кроплением очистив сердца от порочной совести, и омыв тело водою чистою,
Держімо непохитне визнання надії, — бо той, хто обіцяв, вірний.
будем держаться исповедания упования неуклонно, ибо верен Обещавший.
І зважаймо один на одного, заохочуючи до любови й до діл добрих;
Будем внимательны друг ко другу, поощряя к любви и добрым делам.
не залишаймо своїх сходин, як то в декого є звичай, а, навпаки, втішаймо себе, і то тим більше, що бачите, як зближається день.
Не будем оставлять собрания своего, как есть у некоторых обычай; но будем увещевать друг друга, и тем более, чем более усматриваете приближение дня оного.
Бо коли ми, одержавши повне спізнання правди, грішимо добровільно, то вже немає за гріхи жертви,
Ибо если мы, получив познание истины, произвольно грешим, то не остаётся более жертвы за грехи,
а якесь страшне очікування суду й вогонь помсти палаючий, який має пожерти супротивників.
но некое страшное ожидание суда и ярость огня, готового пожрать противников.
Коли хтось відкидав закон Мойсея, він немилосердно гинув смертю при двох чи трьох свідках.
Если отвергшийся закона Моисеева, при двух или трёх свидетелях, без милосердия наказывается смертью,
Оскільки гіршої, подумайте самі, заслужить кари той, хто потоптав Божого Сина й уважав кров завіту, якою освятився, за звичайну, і Духа благодаті зневажив?
то сколь тягчайшему, думаете, наказанию повинен будет тот, кто попирает Сына Божия и не почитает за святыню Кровь завета, которою освящён, и Духа благодати оскорбляет?
Знаємо того, хто мовив: «До мене належить відплата, я відплачу!» І ще: «Господь судитиме народ свій.
Мы знаем Того, Кто сказал: «у Меня отмщение, Я воздам, говорит Господь». И ещё: «Господь будет судить народ Свой».
Згадайте перші дні, коли ви, тількищо просвітлені, перенесли терпляче таку велику боротьбу страждань:
Вспомните прежние дни ваши, когда вы, быв просвещены, выдержали великий подвиг страданий,
ви були чи то самі виставлені прилюдно на зневаги та на знущання, чи то ставши спільниками тих, що того зазнали.
то сами среди поношений и скорбей служа зрелищем для других, то принимая участие в других, находившихся в таком же состоянии;
Ви бо й разом із в'язнями страждали і грабунок вашого майна ви з радістю приймали, знаючи, що маєте багатство краще і постійне.
ибо вы и моим узам сострадали, и расхищение имения вашего приняли с радостью, зная, что есть у вас на небесах имущество лучшее и непреходящее.
Не покидайте, отже, цього вашого довір'я, бо воно має велику нагороду.
Итак, не оставляйте упования вашего, которому предстоит великое воздаяние.
Вам бо треба терпеливости, щоб ви, виконуючи Божу волю, одержали обітницю.
Терпение нужно вам, чтобы, исполнив волю Божию, получить обещанное;
Ще бо трохи, дуже мало часу, і той, хто має прийти, прийде, не забариться.
ибо ещё немного, очень немного, и Грядущий придёт и не умедлит.
А праведник мій з віри буде жити; коли ж він відступить, моя душа не матиме вподобання у ньому.
Праведный верою жив будет; а если кто поколеблется, не благоволит к тому душа Моя.