Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Хоменка
Переклад Турконяка
Оцей Мелхиседек, цар Салему, священик Всевишнього Бога, який зустрів Авраама, коли він повертався після поразки царів, і який благословив його;
Адже цей Мелхиседек, цар Салимський, священик Бога Всевишнього, зустрів Авраама, коли той повертався з бою із царями, і благословив його.
якому Авраам відділив десятину з усього, і якого ім'я означає спершу «цар справедливости», а потім цар Салему, тобто «цар миру»;
Авраам же виділив йому десятину з усього; він, ім’я якого насамперед означає «цар праведності», потім вже «цар Салимський», тобто «цар миру», —
без батька, без матері, без родоводу, який не має ні початку днів, ні кінця життя, уподібнений до Божого Сина, — зостається священиком повіки.
без батька, без матері, без родоводу, не має ані початку днів, ані кінця життя; він — подібний до Божого Сина — назавжди залишається священиком.
Дивіться, отже, який великий той, якому патріярх Авраам дав десятину з найліпшої добичі!
Бачите, який великий той, кому патріарх Авраам дав десятину з найкращої здобичі!
Також і ті з синів Леві, що мають сан священства, мають за законом наказ брати десятину з народу, тобто з своїх братів, дарма що вони вийшли з бедер Авраама.
Ті з синів Левія, які одержують священство, мають заповідь за Законом: брати десятину від людей, тобто від своїх братів, хоч і вони з роду Авраама.
Той же, який не походить з їхнього роду, взяв десятину з Авраама і благословив того, що мав обітниці.
А той, хто не був з їхнього роду, взяв десятину від Авраама і поблагословив того, котрий мав обітниці.
Тим часом і сумніву не може бути, що нижчий благословляється вищим.
Без жодного заперечення: менше благословляється більшим.
Ба більше, тут беруть десятину люди, що вмирають; а там — той, про кого свідчать, що живе.
Отже, тут десятини одержують смертні люди, а там — Той, про кого засвідчено, що Він живий.
І, так би мовити, і Леві, який тепер збирає десятини, дав був десятину через Авраама,
Тож, так би мовити, і Левій, який бере десятини, дав через Авраама десятину,
бо він ще був у бедрах свого прабатька, коли Мелхиседек вийшов йому назустріч.
оскільки він ще не народився від батька, коли його зустрів Мелхиседек.
Якби, отже, досконалість була через левітське священство, під яким народ одержав закон, то яка була б іще потреба з'являтись іншому священикові, за чином Мелхиседека, священикові, що не звався б за чином Арона?
Отже, якби досконалість була через левітське священство, адже через нього народ одержав Закон, то чому мав з’явитися ще інший Священик за чином Мелхиседека, а не названий за чином Аарона?
Бо як міняється священство, конче міняється і закон.
Це тому, що зі зміною священства потрібно, щоби змінився і Закон.
Бо той, про кого це говориться, був з іншого коліна, з якого ніхто не служив при жертовнику.
Адже Той, про Кого йде мова, належав до іншого племені, з якого ніхто не мав участі в жертовнику.
Відомо бо, що наш Господь походить від Юди, про покоління якого Мойсей нічого не згадав як про священиків.
Бо ж відомо, що наш Господь походив від Юди, а про це плем’я Мойсей нічого не говорив щодо священства.
Це стає ще яснішим, коли на подобу Мелхиседека постає інший священик;
Це стає ще яснішим, коли за подобою Мелхиседека з’являється інший Священик,
він став ним не за законом тілесної заповіді, а за силою життя нетлінного,
Який став таким не за Законом тілесної заповіді, а за силою незнищенного життя.
бо він прийняв таке свідоцтво: «Ти — священик повіки за чином Мелхиседека.»
Тому що є свідчення: Ти — Священик навіки за чином Мелхиседека.
Так перша заповідь скасована через її неміч і безкорисність —
Отже, попередня заповідь скасовується через її немічність і некорисність,
закон бо не зробив нічого досконалим, — уведено ж кращу надію, яка зближає нас до Бога.
бо Закон нічого не вдосконалив, тож нововведене — краща надія, якою ми наближаємося до Бога.
Тим більше, що це не сталося без клятви: бо коли інші настановлялися священиками без клятви,
І оскільки це не без клятви, бо ті стали священиками без клятви, —
то цей мав клятву того, який сказав до нього: «Господь поклявсь, і каятись не буде: Ти — священик повіки.»
Цей же — з клятвою Того, Хто до Нього каже: Поклявся Господь і не розкається, що Ти — Священик навіки [за чином Мелхиседека], —
Ось чому Ісус став запорукою кращого союзу.
то настільки й Ісус став запорукою кращого Завіту.
Крім того: отих священиків було більше, бо смерть не дозволяла їм зоставатися;
Крім того, тих священиків було багато, оскільки смерть не давала залишатися їм,
цей же, тому що перебуває повіки, має священство непроминальне
а Цей, перебуваючи вічно, має священство нескінченне.
і тому може спасти повіки тих, які через нього до Бога приступають, бо він завжди живий, щоб за них заступатися.
Тому, будучи завжди живим, Він може завжди спасати тих, хто приходить до Бога через Нього, аби заступатися за них.
Якраз і годилося, щоб ми мали такого первосвященика непорочного, відлученого від грішників і вищого за небеса,
Такого потрібно було нам Первосвященика: святого, невинного, непричетного до зла, відділеного від грішників, вищого за небо.
який не має потреби, як архиереї, щодня приносити перше за власні гріхи жертви, а потім за гріхи народу, бо він зробив це раз, принісши себе самого в жертву.
Він не має потреби щодня, як первосвященики, приносити жертви, — спочатку за Свої гріхи, а потім за гріхи народу, бо Він це зробив один раз, принісши Самого Себе.