Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Куліша та Пулюя
Переклад Хоменка
І обернувсь я, й побачив всяку пригнобу, що дїється під сонцем, і бачив сльози пригноблених, що нема їм утїшителя; а тут у руках гнобителїв — сила, за тих же нїхто не заступиться.
І знов побачив я всі утиски, що кояться під сонцем: пригноблені в сльозах, а утішителя немає; від рук гнобителів — насильство, а втішника немає.
І вважав я тих, що померли, щаслившими над живих, — тих, що вже нема на сьвіті, над тих, що живі ще;
І проголосив я мертвих, що вже вмерли, щасливішими від живих, які ще живуть,
А над сих і тих щаслившими — ще ненароджених на сьвіт, що не бачили того зла, яке дїється під сонцем.
а ще ліпшим від одних і других того, який ще не жив, тож не бачив лихих діл, що діються під сонцем.
Бачив я таки, що всяка праця й всяка користь з роботи викликує зависть між людьми. Та й се — марнота й мука духові.
Помітив я також, що всякий труд, що всяка в ділах спритність — то тільки обопільна заздрість: це теж лиш марнота й гонитва за вітром.
Дурень той, хто седить, склавши руки, й гризе власне тїло, приговорюючи:
Дурний складає руки і їсть власне тіло.
Лучше жменя в спокою над пригорщі, повні працї й марного силкування.
Ліпша повна жменя спокою, аніж дві пригорщі повні труду та гонитви за вітром.
Людина собі одинока, нї сина, нї брата, а не перестає працювати, очі його ненаситні на багацтво. Та кому ж се я дбаю, й позбавляю душу мою всякого добра? Та й се — марнота й недобра робота!
Людина собі самотня, нікого другого не має; ні сина в неї, ані брата, а праці її нема краю, очі її не насичуються багатством. Для кого я працюю та позбавляю себе щастя? Це теж лиш марнота й лихий клопіт.
Двом лучше, нїж одному, вони бо мають більшу користь із своєї працї;
Двом ліпше, ніж одному, вони бо мають ліпшу користь із своєї праці.
Бо як один упаде, другий підніме свого товариша. Горе ж одинокому, як упаде, а нема другого, що підняв би його.
Бо як упадуть, один одного підніме. Горе ж одному, як упаде, і нема нікого, щоб його підвести.
Так само, як лежать удвох, — їм тепло; а хто самітен, як йому нагрітись?
Так само, як лежать удвох — їм тепло; одному ж як загрітись?
І коли хто подужає одного, то удвох встоять проти його. Троіста нитка не так хутко рветься.
Наскочить на одного хтось, удвох проти нього стануть; троїста нитка не так хутко рветься.
Лучший убогий та розумний молодик, нїж старий, а дурний царь, що не вміє приймати поради;
Ліпший юнак убогий та розумний, ніж цар старий та дурний, що вже не годен слухати поради;
Бо той, вийшовши з темницї, стане царем, дарма що в свойму царстві родився убогим.
він бо із тюрми виходить царювати, дарма що в його царстві народивсь убогим.
Бачив я між усїма, що ходять під сонцем, із тим другим молодиком, що займе опісля місце тамтого.
Бачив я всіх живих, що під сонцем ходять, як вони коло юнака, коло другого, товпляться, що мав на його місце стати.
Безлїч було народу перед ним, а пізнїйші не будуть радуватись ним. І се марнота та мука духові.
Безліч було народу, усіх тих, котрим він перед вів; та ті, що прийдуть потім, не будуть ним раді. Це теж марнота й гонитва за вітром.
Уважай на ногу твою*, йдучи в дом Божий, і будь готовий, скорше слухати, нїж приносити жертви робом дурнїв, що навіть не знають, як вони не гаразд чинять.
Вважай на свої ноги, як ідеш у дім Божий. Приступай слухняно: це ліпше, ніж коли дурні приносять жертви; вони бо не знають, що вони зло чинять.