Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання  
Переклад Куліша та Пулюя
Сучасний переклад
Був же чоловік з Фарисеїв, Никодим імя йому, князь Жидівський.
            І був там чоловік на ім’я Никодим. Він був фарисеєм і одним з юдейських вождів.
            Сей прийшов до Ісуса в ночі, і каже Йому: Рави, знаємо, що від Бога прийшов єси учителем; нїхто бо таких ознак не може робити, як Ти робиш, коли не буде Бог з ним.
            Якось уночі прийшов він до Ісуса й каже: «Равві, ми знаємо, що Ти Вчитель, посланий Богом, бо ніхто не здатен на такі чудеса, як Ти, якщо його не підтримує Бог».
            Озвавсь Ісус і рече йому: Істино, істино глаголю тобі: Коли хто не народить ся звиш, не може видїти царства Божого.
            «Істинно кажу вам, — відповів тоді Ісус, — якщо хтось прагне побачити Царство Боже, людина має знову [12] народитися. Хто не народився знову, той не бачитиме Царства Божого».
            Каже до Него Никодим: Як же може чоловік народитись, старим бувши? хиба може в утробу матери своєї знов увійти, і родитись?
            «Але якщо людина вже стара, як же може вона народитися знову? — запитав Никодим. — Адже ніхто не може повернутися в черево материнське і знову вийти з нього».
            Озвавсь Ісус: Істино, істино глаголю тобі: Коли хто не родить ся од води й Духа, не може ввійти в царство Боже.
            «Істинно кажу вам, — відповів тоді Ісус, — людина має знову народитися від води і Духа. Бо якщо вона не пройде через народження водою і Духом, то не ввійти їй до Царства Божого.
            Роджене від тїла — тїло, а роджене від Духа — дух.
            Все, народжене від людської плоті, — це плоть, а від Духа народжене — духовне.
            Не дивуй ся, що глаголав тобі: Мусите ви народити ся звиш.
            Не дивуйся з Моїх слів про те, що маєш знову народитися.
            Дух, де хоче, дише, й голос його чуєш, та не знаєш, звідкіля виходить, і куди йде; так усякий народжений од Духа.
            Вітер дме туди, куди заманеться. Ти чуєш його завивання, та не знаєш, звідки дме вітер і куди. Так і з кожним народженим від Духа Святого[13]».
            Відказав Ісус і рече йому: Ти єси учитель Ізраїлїв, і сього не знаєш?
            Ісус на те сказав йому: «Ти поважний вчитель народу ізраїльського і не знаєш цього?
            Істино, істино глаголю тобі: Що те, що знаємо, говоримо, й що бачили, сьвідкуємо; а сьвідкування нашого не приймаєте.
            Істинно кажу: ми говоримо про те, що знаємо і розповідаємо про те, що бачили, та ви, люди, не приймаєте свідчення нашого.
            Коли про земне глаголав вам, і не віруєте, — як же, коли скажу вам про небесне, увіруєте?
            Я розповідав вам про земні речі, та ви не вірите Мені. Як же ви повірите, коли говоритиму про Небесне?
            І нїхто не зійшов на небо, тільки хто з неба зійшов, Син чоловічий, що на небі.
            Ніхто не зійшов на Небо, крім Того, Хто зійшов звідти — Сина Людського.
            І, як Мойсей підняв угору гадюку в пустинї, так мусить бути піднятий і Син чоловічий,
            Мойсей підніс на жердині змію в пустелі. [14] Так само буде і з Сином Людським — Він також мусить бути піднесений.
            щоб кожний віруючий в Него не погиб, а мав життє вічнє.
            І тоді всі, хто вірить у Нього, одержать вічне життя. [15]
            Так бо полюбив Бог сьвіт, що Сина свого єдинородного дав, щоб кожен, віруючий в Него, не погиб, а мав життє вічнє.
            Бо так сильно полюбив Бог цей світ, що віддав Свого Єдиного Сина заради того, щоб кожен, хто в Нього вірує, не був загублений, а здобув вічне життя.
            Бо не післав Бог Сина свого на сьвіт, щоб осудив сьвіт, а щоб спас ся Ним сьвіт.
            Не на осуд світу послав Бог Свого Сина, а на те, щоб світ через Нього спасся.
            Хто вірує в Него, не осудить ся; хто ж не вірує, уже осуджений; бо не вірував у ймя єдинородного Сина Божого.
            Того, хто вірує в Нього, не буде засуджено, але того, хто не вірить, вже засуджено, бо він не повірив у Єдиного Сина Божого.
            Сей же єсть суд, що сьвітло прийшло на сьвіт, а полюбили люде темряву більше нїж сьвітло; були бо лихі їх учинки.
            Ось підстава для засудження: Світло [16] прийшло у світ, та люди віддали перевагу темряві, бо лихими були вчинки їхні.
            Кожен бо, хто чинить лихе, ненавидить сьвітло, й не йде до сьвітла, щоб не зганено вчинків його.
            Кожен, хто чинить зло, ненавидить Світло й намагається уникати його, щоб вчинки його лишалися таємними.
            Хто ж робить правду, йде до сьвітла, щоб виявились його вчинки, бо в Бозї роблені.
            Той же, хто йде за правдою, прямує до Світла, щоб видно було, що вчинки його від Бога».
            Після сього пійшов Ісус і ученики Його в Юдейську землю; і там пробував з ними, й хрестив.
            Після цього Ісус зі Своїми учнями вирушив до землі юдейської. Там Він залишався зі Своїми послідовниками і хрестив людей.
            Хрестив же й Йоан у Єнонї поблизу Салима, бо води було там багато; й приходили, й хрестились.
            Іоан теж хрестив у Еноні, що біля Салима, бо там було багато води. [17] Чимало людей приходило до Іоана, і він хрестив їх.
            Постало ж змаганнє в учеників Йоанових з Жидами про очищеннє.
            Деякі з Іоанових учнів почали сперечатися з одним юдеєм щодо обрядового обмивання.[18]
            І прийшли вони до Йоана, й казали йому: Рави, той що був з тобою за Йорданом, котрому сьвідкував єси, ось сей хрестить і всї йдуть до Него.
            Тож вони підійшли до Іоана й сказали: «Равві, Той, з Ким ти був по той бік Йордану, і про Кого ти свідчив, так от Він тепер теж хрестить людей, і всі йдуть до Нього».
            Озвавсь Йоан і рече: Не може чоловік прийняти нїчого, коли не буде дано йому з неба.
            Тоді Іоан відповів їм: «Людина не може щось приймати, якщо воно не дано їй від Бога.
            Самі ви менї сьвідкуєте, що я казав: Я не Христос, а що я посланий перед Ним.
            Ви самі були свідками того, як я казав: „Я — не Христос, а лише посланий поперед Нього”.
            Хто має заручену, той жених; а друг жениха, стоячи й слухаючи його, радощами радуєть ся голосу жениха; ся оце радість моя сповнилась.
            Нареченим може бути лише той, у кого є наречена. А дружка — це той, що стоїть і прислухається, коли ж прийде молодий, і радіє, почувши його голос. Тож і я зараз сповнений тієї ж радості, бо Він вже прийшов.
            Той мусить рости, я ж малїти.
            Його значення весь час зростатиме, а моя роль ставатиме все скромнішою».
            Хто звиш гряде, той над усїма; хто від землї, той від землї, і від землї говорить; хто з неба гряде, той над усїма.
            «Той, Хто прийшов згори, [19] — величніший від усіх людей, які живуть у цьому світі. Той же, хто прийшов з землі, належить землі і говорить про земне. Отже, Той, Хто прийшов з Небес, — величніший за всіх.
            І що бачив і чув, про те й сьвідкує; і сьвідкування Його нїхто не приймає.
            Він свідчить про все, що бачив і чув, але люди те не приймають.
            Хто прийняв сьвідкуваннє Його, той ствердив, що Бог правдивий.
            Хто вірить у Його свідчення, вірить і в те, що Бог — істинний.
            Кого бо післав Бог, той слова Божі говорить; бо не мірою дає Бог Духа.
            Адже Той, Кого Бог послав, мовить слова Божі і сповнений Духом Божим.