Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Куліша та Пулюя
Переклад Турконяка
Сей бо Мелхиседек, цар Салимський, священик Бога вишнього, що зустрів Авраама, як вертавсь він з побоїща царів, і благословив його;
Адже цей Мелхиседек, цар Салимський, священик Бога Всевишнього, зустрів Авраама, коли той повертався з бою із царями, і благословив його.
котрому й десятину з усього віддїлив Авраам (перше ж оце перекладом зветь ся цар правди, а потім і цар Салимський, чи то цар впокою),
Авраам же виділив йому десятину з усього; він, ім’я якого насамперед означає «цар праведності», потім вже «цар Салимський», тобто «цар миру», —
без батька, без матери, без родоводу, нї почину днїв, нї конця життя не маючи, уподоблений же Сину Божому, пробуває священиком вічно.
без батька, без матері, без родоводу, не має ані початку днів, ані кінця життя; він — подібний до Божого Сина — назавжди залишається священиком.
Дивіте ся ж, який великий той, кому і десятину дав Авраам патриярх із вибраного.
Бачите, який великий той, кому патріарх Авраам дав десятину з найкращої здобичі!
Тай ті із синів Левіїних, що приймають сьвященство, мають заповідь брати десятину з народу по закону, се єсть із браття свого, хоч і з чересел Авраамових вийшло воно.
Ті з синів Левія, які одержують священство, мають заповідь за Законом: брати десятину від людей, тобто від своїх братів, хоч і вони з роду Авраама.
Той же, хто не виводить роду свого від них, узяв десятину з Авраама, і маючого обітницю благословив.
А той, хто не був з їхнього роду, взяв десятину від Авраама і поблагословив того, котрий мав обітниці.
Без усякого ж перечення менше від більшого благословляєть ся.
Без жодного заперечення: менше благословляється більшим.
І тут беруть десятини люде, що мруть, а там — той, про кого сьвідчить ся, що він живе.
Отже, тут десятини одержують смертні люди, а там — Той, про кого засвідчено, що Він живий.
І, щоб так сказати, через Авраама взята десятина і з Левія, що бере десятини.
Тож, так би мовити, і Левій, який бере десятини, дав через Авраама десятину,
Ще бо в череслах отецьких був, як зустрів його Мелхиседек.
оскільки він ще не народився від батька, коли його зустрів Мелхиседек.
Коли ж звершеннє було через Левійське сьвященство (бо під ним люде озаконені стались), то яка ж іще потреба иншому встати сьвященикові по чину Мелхиседековому, а не по чину Аароновому звати ся?
Отже, якби досконалість була через левітське священство, адже через нього народ одержав Закон, то чому мав з’явитися ще інший Священик за чином Мелхиседека, а не названий за чином Аарона?
Коли бо переміняєть ся сьвященство, мусить конче і переміна закону бути.
Це тому, що зі зміною священства потрібно, щоби змінився і Закон.
Про Кого бо се говорить ся, з иншого колїна був, з котрого нїхто не приступав до жертівнї.
Адже Той, про Кого йде мова, належав до іншого племені, з якого ніхто не мав участі в жертовнику.
Явно бо, що з колїна Юдового вийшов Господь наш, а про се колїно Мойсей об сьвященстві нїчого не сказав.
Бо ж відомо, що наш Господь походив від Юди, а про це плем’я Мойсей нічого не говорив щодо священства.
І більше ще явно, що по подобию Мелхиседековому встає инший сьвященик,
Це стає ще яснішим, коли за подобою Мелхиседека з’являється інший Священик,
котрий не по закону заповідї тїлесної постав, а по силї життя незотлїнного.
Який став таким не за Законом тілесної заповіді, а за силою незнищенного життя.
Сьвідкує бо: "Що Ти єси сьвященик по вік по чину Мелхиседековому."
Тому що є свідчення: Ти — Священик навіки за чином Мелхиседека.
Стало ся ж знищеннє попередньої заповідї за її неміць і невжиточність.
Отже, попередня заповідь скасовується через її немічність і некорисність,
Нїчого бо не звершив закон, а приведене лучче впованнє, котрим наближуємось до Бога.
бо Закон нічого не вдосконалив, тож нововведене — краща надія, якою ми наближаємося до Бога.
І на скілько воно не без клятьби,
І оскільки це не без клятви, бо ті стали священиками без клятви, —
(ті бо сьвященики без клятьби ставали, а Сей з клятьбою через Того, хто глаголав до Него: "Кляв ся Господь, і не розкаяв ся: Ти єси сьвященик по вік, по чину Мелхиседековому")
Цей же — з клятвою Того, Хто до Нього каже: Поклявся Господь і не розкається, що Ти — Священик навіки [за чином Мелхиседека], —
на стілько луччого завіту став ся порукою Ісус.
то настільки й Ісус став запорукою кращого Завіту.
І більш їх було сьвящениками, бо смерть боронила їм пробувати;
Крім того, тих священиків було багато, оскільки смерть не давала залишатися їм,
сей же, через те, що пробуває по вік, непереходяче має сьвященство.
а Цей, перебуваючи вічно, має священство нескінченне.
Тим же і спасти може до кінця приходящих через Нього до Бога, будучи вічно жив, щоб посередникувати за них.
Тому, будучи завжди живим, Він може завжди спасати тих, хто приходить до Бога через Нього, аби заступатися за них.
Такого бо нам подобало (мати) Архиєрея, преподобного, безвинного, непорочного, відлученого від грішників і вищого небес,
Такого потрібно було нам Первосвященика: святого, невинного, непричетного до зла, відділеного від грішників, вищого за небо.
котрий не має по всї днї нужди, як архиєреї, перше за свої гріхи жертви приносити, а потім за людські: се бо зробив заразом, себе принїсши.
Він не має потреби щодня, як первосвященики, приносити жертви, — спочатку за Свої гріхи, а потім за гріхи народу, бо Він це зробив один раз, принісши Самого Себе.