Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Турконяка
Переклад Хоменка
У відповідь Ісус знову заговорив до них у притчах, кажучи:
Ісус, озвавшися, знову заговорив до них у притчах:
Схоже Царство Небесне на одного чоловіка — царя, який справив весілля своєму синові.
“Царство Небесне схоже на царя, що справив своєму синові весілля.
Він послав своїх рабів покликати запрошених на весілля, але ті не захотіли прийти.
Він послав своїх слуг кликати запрошених на весілля, але вони не хотіли прийти.
Тоді знову послав інших рабів, кажучи: Скажіть запрошеним: Ось, я приготував мій бенкет; моїх волів і годовану худобу зарізано, і все готове; приходьте на весілля!
Тоді він знову послав інших слуг, кажучи: Мовте запрошеним: Ось я обід мій зготував: зарізано волів та підгодовану худобу все готове, ідіть на весілля.
А вони, знехтувавши, відійшли: один — на своє поле, другий — на свій торг;
Та ті тим знехтували й пішли собі, хто на власне поле, хто до свого крамарства;
інші ж, схопивши його рабів, познущалися над ними й повбивали.
інші ж, схопивши слуг, познущалися з них і повбивали.
Цар розгнівався, послав своє військо, вигубив убивць і спалив їхнє місто.
Розгнівався цар і вислав військо, яке вигубило тих убивців, а їхнє місто спалило.
Тоді каже своїм рабам: Оскільки весілля готове, а запрошені виявилися недостойними,
Тоді він мовив своїм слугам: Обід — готовий, але запрошені були негідні.
то йдіть на роздоріжжя і кого тільки зустрінете, кличте на весілля.
Підіть, отже, на роздоріжжя і, кого лише здибаєте, кличте на весілля.
Вийшовши на дороги, ті раби зібрали всіх, кого знайшли, — і злих, і добрих; і наповнилася весільна світлиця гістьми.
Вийшли ці слуги на дороги й зібрали всіх, кого тільки спіткали — злих і добрих, так що весільна світлиця була гостей повна.
Цар прийшов подивитися на тих, які зібралися, і побачив чоловіка, не вбраного у весільний одяг,
Як же ввійшов той цар, щоб подивитися на гостей, побачив там чоловіка, що не був убраний у весільну одіж: ,
і каже йому: Друже, як ти ввійшов сюди без весільного одягу? Той же мовчав.
і сказав до нього: Як то ти ввійшов сюди, друже, не маючи весільної одежі? А той мовчав.
Тоді сказав цар слугам: Зв’яжіть йому ноги й руки та викиньте в зовнішню темряву: там буде плач і скрегіт зубів.
Тоді цар промовив до слуг: Зв'яжіте йому ноги й руки та й киньте геть у темряву кромішню! Там буде плач і скрегіт зубів.
Тоді фарисеї пішли і зібрали раду, щоби зловити Його на слові.
Тоді фарисеї пішли й радили раду, як би його впіймати на слові.
І послали до Нього своїх учнів з іродіянами [1] , кажучи: Учителю, знаємо, що Ти є праведний, правдиво навчаєш Божої дороги і не зважаєш ні на кого, бо не дивишся на обличчя людей.
І вислали до нього своїх учнів разом з іродіянами. “Учителю”, —кажуть ті, — “ми знаємо, що ти щиросердий і що дороги Божої навчаєш по правді й не вважаєш ні на кого, бо не дивишся людям на обличчя.
Тож скажи нам, як Ти вважаєш: чи належить давати податок кесареві, чи ні?
Скажи нам, як тобі здається: Чи дозволено давати кесареві податок, чи ні?”
Знаючи їхнє лукавство, Ісус сказав: Навіщо випробовуєте Мене, лицеміри?
Ісус же, знаючи їхнє лукавство, озвався: “Чого мене спокушаєте, лицеміри?
Покажіть Мені податкову монету! Вони принесли Йому динарій [2].
Покажіть мені гріш податковий.” Ті принесли йому динарій.
Відповідають: Кесаря! Тоді Він каже їм: То кесареве віддайте кесареві, а Боже — Богові!
Відповідають йому: “Кесарів.” Тоді він до них каже: “Віддайте ж кесареве кесареві, а Боже Богові.”
Почувши це, ті здивувалися і, залишивши Його, відійшли.
Почувши це, ті здивувались і, полишивши його, відійшли.
Того дня підійшли до Нього садукеї, які твердять, що не існує воскресіння, і запитали Його,
Того ж самого дня приступили до нього садукеї, що кажуть ніби нема воскресіння, і спитали його:
кажучи: Учителю, Мойсей сказав: коли хто помре, не маючи дітей, то нехай його брат візьме його дружину і воскресить нащадків брата свого.
“Учителю”, — кажуть, — “Мойсей мовив: Коли хто вмре бездітним, то нехай брат його одружиться з його жінкою і відродить потомство брата свого.
Було в нас семеро братів: і перший, одружившись, помер, не маючи дітей, залишив свою дружину своєму братові;
Було в нас сім братів. І перший, одружившись, умер, не мавши потомства, і зоставив свою жінку братові своєму.
Тож котрого із семи буде вона дружиною у воскресінні? Адже всі мали її!
Отож, у воскресінні котрого з сімох буде вона жінка? Всі бо її мали.”
У відповідь Ісус сказав їм: Помиляєтеся, не знаючи ані Писання, ані сили Божої,
Ісус у відповідь сказав їм: “Помиляєтеся, бо не знаєте ані Писання, ані Божої сили.
бо по воскресінні не одружуються і не виходять заміж, а є мов ангели на небі.
У воскресінні не женяться і не виходять заміж, а є як ангели на небі.
Щодо воскресіння з мертвих, то хіба ви не читали Слова Божого, яке говорить:
А щодо воскресіння мертвих, то хіба ви не читали слова Божого, яке вам каже:
Я є Богом Авраама, Богом Ісаака, Богом Якова, — Богом не мертвих, а живих.
Я — Бог Авраама, Бог Ісаака і Бог Якова! Бог — не мертвих, але живих!”
І почувши це, люди були в захопленні з Його вчення.
І чувши це народ, дивувався його навчанню.
А фарисеї, почувши, що Він закрив уста садукеям, зібралися разом,
Довідавшись, що він замкнув уста садукеям, фарисеї зібралися разом.
і один з них, законовчитель, запитав, випробовуючи Його:
І от один із них, законоучитель, спитав його, спокушаючи:
Він же сказав йому: Любитимеш Господа Бога свого всім своїм серцем, і всією своєю душею, і всією своєю думкою!
Він же сказав до нього: “Люби Господа, Бога твого, всім твоїм серцем, усією твоєю душею і всією думкою твоєю:
Друга — подібна до неї: Любитимеш свого ближнього, як самого себе!
А друга подібна до неї: Люби ближнього твого, як себе самого.
На цих двох заповідях тримається весь Закон і Пророки.
На ці дві заповіді ввесь закон і пророки спираються.”
Що ви думаєте про Христа? Чий Він Син? Вони Йому відказали: Давидів.
“Що ви думаєте про Христа? Чий він син?” Кажуть йому: “Давидів.”
Він каже їм: То як же Давид у Дусі називає Його Господом, говорячи:
Він до них мовить: “Як же Давид у надхненні називає його Господом,
Промовив Господь до мого Господа: Сядь праворуч Мене, доки не покладу Твоїх ворогів під Твої ноги?
кажучи: Господь промовив Владиці моєму: Сідай праворуч мене, доки не покладу твоїх ворогів тобі під ноги.
Отже, якщо Давид називає Його Господом, як Він може бути йому сином?
Коли, отже, Давид його Господом називає, то як він може бути його сином?”