Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Турконяка
Переклад Куліша та Пулюя
У відповідь Ісус знову заговорив до них у притчах, кажучи:
І, озвавшись Ісус, знов промовив до них приповістями, глаголючи:
Схоже Царство Небесне на одного чоловіка — царя, який справив весілля своєму синові.
Уподобилось царство небесне чоловіку цареві, що нарядив весїллє синові своєму;
Він послав своїх рабів покликати запрошених на весілля, але ті не захотіли прийти.
і післав слуги свої кликати запрошених на весїллє; і не схотїли прийти.
Тоді знову послав інших рабів, кажучи: Скажіть запрошеним: Ось, я приготував мій бенкет; моїх волів і годовану худобу зарізано, і все готове; приходьте на весілля!
Знов післав инші слуги, говорячи: Скажіть запрошеним: Ось я обід мій наготовив; воли мої й годоване побито, і все налагоджене; ідїть на весїллє.
А вони, знехтувавши, відійшли: один — на своє поле, другий — на свій торг;
Вони ж, занехавши, пійшли собі, один на хутір, другий до свого торгу;
інші ж, схопивши його рабів, познущалися над ними й повбивали.
а останнї, взявши слуг його, знущались із них, та й повбивали.
Цар розгнівався, послав своє військо, вигубив убивць і спалив їхнє місто.
Цар же, почувши, прогнївив ся, й піславши військо своє, вигубив тих розбишак, і запалив город їх.
Тоді каже своїм рабам: Оскільки весілля готове, а запрошені виявилися недостойними,
Рече тодї до слуг своїх: Весїллє налагоджене, запрошені ж не були достойні.
то йдіть на роздоріжжя і кого тільки зустрінете, кличте на весілля.
Ійдїть же на росхідні шляхи, й кого знайдете, запрошуйте на весїллє.
Вийшовши на дороги, ті раби зібрали всіх, кого знайшли, — і злих, і добрих; і наповнилася весільна світлиця гістьми.
І вийшовши слуги ті на шляхи, зібрали всїх, кого знайшли, й лихих і добрих; і було весїллє повне гостей.
Цар прийшов подивитися на тих, які зібралися, і побачив чоловіка, не вбраного у весільний одяг,
Цар же, ввійшовши подивитись на гостї, побачив там чоловіка, не одягненого у весїльню одежу;
і каже йому: Друже, як ти ввійшов сюди без весільного одягу? Той же мовчав.
і рече до него: Друже, як се увійшов єси сюди, не мавши весїльньої одежі? Він же мовчав.
Тоді сказав цар слугам: Зв’яжіть йому ноги й руки та викиньте в зовнішню темряву: там буде плач і скрегіт зубів.
Рече тодї цар до слуг: Звязавши йому ноги й руки, візьміть його й викиньте в темряву надвірню; там буде плач і скреготаннє зубів.
Тоді фарисеї пішли і зібрали раду, щоби зловити Його на слові.
Тодї пійшли Фарисеї, і радили раду, як би піймати Його на слові.
І послали до Нього своїх учнів з іродіянами [1] , кажучи: Учителю, знаємо, що Ти є праведний, правдиво навчаєш Божої дороги і не зважаєш ні на кого, бо не дивишся на обличчя людей.
І висилають до Него учеників своїх з Іродиянами, говорячи: Учителю, знаємо, що ти правдивий єси, й на путь Божий правдою наставляєш, і нї про кого не дбаєш; бо не дивиш ся на лице людей.
Тож скажи нам, як Ти вважаєш: чи належить давати податок кесареві, чи ні?
Скажи ж тепер нам: Як тобі здаєть ся? годить ся давати данину кесареві, чи нї?
Знаючи їхнє лукавство, Ісус сказав: Навіщо випробовуєте Мене, лицеміри?
Постеріг же Ісус лукавство їх, і рече: Що ви мене спокушуєте, лицеміри?
Покажіть Мені податкову монету! Вони принесли Йому динарій [2].
Покажіть менї гріш податковий. Вони ж принесли йому денария.
Відповідають: Кесаря! Тоді Він каже їм: То кесареве віддайте кесареві, а Боже — Богові!
Кажуть йому: Кесареве. Тодї рече до них: Віддайте ж кесареве кесареві, а Боже Богові.
Почувши це, ті здивувалися і, залишивши Його, відійшли.
І, вислухавши, здивувались, і, лишивши Його, пійшли.
Того дня підійшли до Нього садукеї, які твердять, що не існує воскресіння, і запитали Його,
Того ж дня приступили до Него Садукеї, що кажуть: нема воскресення, і питали Його,
кажучи: Учителю, Мойсей сказав: коли хто помре, не маючи дітей, то нехай його брат візьме його дружину і воскресить нащадків брата свого.
говорячи: Учителю, Мойсей сказав: Коли хто вмре, не мавши дїтей, то нехай брат його оженить ся з жінкою його, й воскресить насїннє братові своєму.
Було в нас семеро братів: і перший, одружившись, помер, не маючи дітей, залишив свою дружину своєму братові;
Було ж у нас сїм братів; і первий, оженившись, умер, і, не мавши насїння, покинув жінку свою братові своєму;
Тож котрого із семи буде вона дружиною у воскресінні? Адже всі мали її!
Оце ж у воскресенню кому з сїмох буде вона жінкою? всї бо мали її.
У відповідь Ісус сказав їм: Помиляєтеся, не знаючи ані Писання, ані сили Божої,
Озвав ся ж Ісус і рече до них: Помиляєтесь ви, не знаючи писання, анї сили Божої.
бо по воскресінні не одружуються і не виходять заміж, а є мов ангели на небі.
Бо в воскресенню не женять ся, нї віддають ся, а будуть як ангели Божі на небі.
Щодо воскресіння з мертвих, то хіба ви не читали Слова Божого, яке говорить:
Про воскресеннє ж мертвих хиба не читали, що сказано вам од Бога, глаголючого:
Я є Богом Авраама, Богом Ісаака, Богом Якова, — Богом не мертвих, а живих.
Я Бог Авраамів, і Бог Ісааків, і Бог Яковів? Не єсть Бог Богом мертвих, а живих.
І почувши це, люди були в захопленні з Його вчення.
І, слухаючи народ, дивував ся наукою Його.
А фарисеї, почувши, що Він закрив уста садукеям, зібралися разом,
Фарисеї ж, почувши, що Він примусив Садукеїв мовчати, зібрались ради того.
і один з них, законовчитель, запитав, випробовуючи Його:
І спитав один з них, учитель закону, спокушуючи Його й кажучи:
Він же сказав йому: Любитимеш Господа Бога свого всім своїм серцем, і всією своєю душею, і всією своєю думкою!
Ісус же рече йому: Люби Господа Бога твого всїм серцем твоїм, і всею душею твоєю, і всею думкою твоєю.
Друга — подібна до неї: Любитимеш свого ближнього, як самого себе!
Друга ж подібна їй: Люби ближнього твого, як себе самого.
На цих двох заповідях тримається весь Закон і Пророки.
На сих двох заповідях увесь закон і пророки стоять.
Що ви думаєте про Христа? Чий Він Син? Вони Йому відказали: Давидів.
глаголючи: Що ви думаєте про Христа? чий Він син? Кажуть Йому: Давидів.
Він каже їм: То як же Давид у Дусі називає Його Господом, говорячи:
Рече Він до них: Як же се Давид зве Його в дусї Господом, говорячи:
Промовив Господь до мого Господа: Сядь праворуч Мене, доки не покладу Твоїх ворогів під Твої ноги?
Рече Господь Господеві моєму: Сиди по правицї в мене, доки положу ворогів Твоїх підніжком ніг твоїх?
Отже, якщо Давид називає Його Господом, як Він може бути йому сином?
Коли ж Давид зве Його Господом, то як же Він син йому?