Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Турконяка
Переклад Огієнка
Тому немає оправдання тобі, будь-яка людино, котра осуджуєш, — бо в чому осуджуєш іншого, у тому сама себе осуджуєш, адже робиш те саме, що осуджуєш.
Ось тому без виправдання ти, кожний чоловіче, що судиш, бо в чо́му осуджуєш іншого, сам себе осуджуєш, бо чиниш те саме й ти, що судиш.
Ми ж знаємо, що є справедливий Божий суд на тих, хто таке робить.
А ми знаємо, що суд Божий поправді на тих, хто чинить таке.
Людино, невже ти вважаєш, що уникнеш Божого суду, осуджуючи інших за те, що сама робиш?
Чи ти ду́маєш, чоловіче, судячи тих, хто чинить таке, а сам робиш таке саме, — що ти втечеш від суду Божого?
Або нехтуючи багатством Його доброти, лагідності й довготерпіння, не знаєш, що доброта Божа веде тебе до покаяння?
Або пого́рджуєш багатством Його до́брости, ла́гідности та довготерпіння, не знаючи, що Божа до́брість провадить тебе до покая́ння?
Через власну черствість і нерозкаяність серця збираєш собі гнів на день гніву і виявлення справедливого Божого суду.
Та через жорстокість свою й нерозкаяність серця збираєш собі гнів на день гніву та об'я́влення справедливого суду Бога,
тим, хто настирливістю в добрих ділах шукає слави, честі й нетління, — вічне життя,
тим, хто витривалістю в добрім ділі шукає слави, і чести, і нетління, — життя вічне,
а сварливим і тим, хто противиться правді, але віддається неправді, — лють і гнів.
а сварливим та тим, хто противиться правді, але кориться неправді, — лютість та гнів.
Страждання і горе кожній душі людини, яка чинить зло, — насамперед юдеєві, потім грекові;
Недоля та у́тиск на всяку душу людини, хто чинить зле, юдея ж перше та ге́ллена,
слава, честь і мир кожному, хто робить добро, — насамперед юдеєві, потім грекові,
а слава, і честь, і мир усякому, хто чинить добре, юдеєві ж перше та ге́лленові.
Адже ті, які без Закону згрішили, і загинуть без Закону, а які згрішили в Законі, будуть суджені згідно із Законом.
Котрі бо згрішили без Зако́ну, без Зако́ну й загинуть, а котрі згрішили в Зако́ні, при́ймуть суд за Зако́ном.
Оскільки не слухачі Закону праведні перед Богом, але виконавці Закону будуть оправдані.
Бо не слухачі Зако́ну справедливі перед Богом, але виконавці Закону ви́правдані бу́дуть.
Бо коли інші народи, не маючи Закону, природно діють згідно із Законом, то вони, не маючи Закону, самі собі є Законом.
Бо коли погани, що не мають Зако́ну, з природи чинять зако́нне, вони, не мавши Зако́ну, самі собі Зако́н,
Вони виявляють, що діло Закону написане в їхніх серцях, про що свідчить їм їхнє сумління і думки, які то засуджують, то виправдовують одна одну,
що виявляють ді́ло Зако́ну, написане в серця́х своїх, як свідчить їм сумлі́ння та їхні думки́, що то осуджують, то виправдують одна о́дну,
в той день, коли Бог, згідно з моїм благовістям, через Ісуса Христа судитиме таємне в людях.
дня, коли Бог, згідно з моїм благові́стям, буде судити таємні речі людей через Ісуса Христа.
Ось ти звешся юдеєм, заспокоюєш себе Законом, хвалишся Богом,
Ось ти звешся юдеєм, і спираєшся на Зако́на, і хвалишся Богом,
знаєш Його волю і, навчений Законом, розрізняєш, що є краще;
і знаєш волю Його, і розумієш, що́ краще, навчившись із Зако́ну,
переконав себе, що ти є провідником для сліпих, світлом для тих, які в темряві,
і маєш певність, що ти провідни́к для сліпих, світло для тих, хто знахо́диться в те́мряві,
вихователем нерозумних, учителем дітей; що ти маєш взірець знання та істини в Законі.
вихо́вник нерозумним, учитель дітям, що ти маєш зразок знання́ й правди в Зако́ні.
Чому ж тоді, навчаючи іншого, себе самого не навчаєш? Проповідуєш не красти, а сам крадеш?
Отож, ти, що іншого навчаєш, себе самого не вчиш! Проповідуєш не кра́сти, а сам кра́деш!
Кажеш не робити перелюбу, а сам чиниш перелюб? Гидуєш ідолами, а здійснюєш святокрадство?
Наказуючи не чинити пере́любу, чиниш пере́люб! Гиду́ючи і́долами, чиниш святокрадство!
Ти хвалишся Законом, а порушенням Закону зневажаєш Бога, —
Ти, що хва́лишся Зако́ном, зневажаєш Бога пере́ступом Зако́ну!
як ото написано, що через вас Боже Ім’я зневажається між народами.
Бо „через вас зневажається Боже Ймення в поган“, як написано.
Адже обрізання дає користь, якщо виконуєш Закон; якщо ж ти є порушником Закону, то твоє обрізання стало необрізанням.
Обрі́зання кори́сне, коли виконуєш Зако́на; а коли ти пересту́пник Зако́ну, то обрі́зання твоє стало необрі́занням.
Якщо необрізаний виконує постанови Закону, то хіба його необрізання не вважатиметься обрізанням?
Отож, коли необрізаний зберігає постанови Зако́ну, то чи не порахується його необрізання за обрізання?
І той, хто від природи не був обрізаний, але виконує Закон, він осудить тебе — того, хто через Писання та обрізання є порушником Закону.
І необрізаний з природи, виконуючи Зако́на, чи не осудить тебе, переступника Закону з Писа́нням і обрі́занням?
Тому що не той юдей, хто є ним з вигляду, і не те обрізання, що є назовні, на тілі.
Бо не той юдей, що є ним назовні, і не то обрізання, що назовні на тілі,