Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Турконяка
Синодальный перевод
Адже цей Мелхиседек, цар Салимський, священик Бога Всевишнього, зустрів Авраама, коли той повертався з бою із царями, і благословив його.
Ибо Мелхиседек, царь Салима, священник Бога Всевышнего, тот, который встретил Авраама и благословил его, возвращающегося после поражения царей,
Авраам же виділив йому десятину з усього; він, ім’я якого насамперед означає «цар праведності», потім вже «цар Салимський», тобто «цар миру», —
которому и десятину отделил Авраам от всего, — во-первых, по знаменованию имени царь правды, а потом и царь Салима, то есть царь мира,
без батька, без матері, без родоводу, не має ані початку днів, ані кінця життя; він — подібний до Божого Сина — назавжди залишається священиком.
без отца, без матери, без родословия, не имеющий ни начала дней, ни конца жизни, уподобляясь Сыну Божию, пребывает священником навсегда.
Бачите, який великий той, кому патріарх Авраам дав десятину з найкращої здобичі!
Видите, как велик тот, которому и Авраам патриарх дал десятину из лучших добыч своих.
Ті з синів Левія, які одержують священство, мають заповідь за Законом: брати десятину від людей, тобто від своїх братів, хоч і вони з роду Авраама.
Получающие священство из сынов Левииных имеют заповедь — брать по закону десятину с народа, то есть со своих братьев, хотя и сии произошли от чресл Авраамовых.
А той, хто не був з їхнього роду, взяв десятину від Авраама і поблагословив того, котрий мав обітниці.
Но сей, не происходящий от рода их, получил десятину от Авраама и благословил имевшего обетования.
Без жодного заперечення: менше благословляється більшим.
Без всякого же прекословия меньший благословляется большим.
Отже, тут десятини одержують смертні люди, а там — Той, про кого засвідчено, що Він живий.
И здесь десятины берут человеки смертные, а там — имеющий о себе свидетельство, что он живёт.
Тож, так би мовити, і Левій, який бере десятини, дав через Авраама десятину,
И, так сказать, сам Левий, принимающий десятины, в лице Авраама дал десятину:
оскільки він ще не народився від батька, коли його зустрів Мелхиседек.
ибо он был ещё в чреслах отца, когда Мелхиседек встретил его.
Отже, якби досконалість була через левітське священство, адже через нього народ одержав Закон, то чому мав з’явитися ще інший Священик за чином Мелхиседека, а не названий за чином Аарона?
Итак, если бы совершенство достигалось посредством левитского священства, — ибо с ним сопряжён закон народа, — то какая бы ещё нужда была восставать иному священнику по чину Мелхиседека, а не по чину Аарона именоваться?
Це тому, що зі зміною священства потрібно, щоби змінився і Закон.
Потому что с переменою священства необходимо быть перемене и закона.
Адже Той, про Кого йде мова, належав до іншого племені, з якого ніхто не мав участі в жертовнику.
Ибо Тот, о Котором говорится сие, принадлежал к иному колену, из которого никто не приступал к жертвеннику.
Бо ж відомо, що наш Господь походив від Юди, а про це плем’я Мойсей нічого не говорив щодо священства.
Ибо известно, что Господь наш воссиял из колена Иудина, о котором Моисей ничего не сказал относительно священства.
Це стає ще яснішим, коли за подобою Мелхиседека з’являється інший Священик,
И это ещё яснее видно из того, что по подобию Мелхиседека восстаёт Священник иной,
Який став таким не за Законом тілесної заповіді, а за силою незнищенного життя.
Который таков не по закону заповеди плотской, но по силе жизни непрестающей.
Тому що є свідчення: Ти — Священик навіки за чином Мелхиседека.
Ибо засвидетельствовано: «Ты священник вовек по чину Мелхиседека».
Отже, попередня заповідь скасовується через її немічність і некорисність,
Отменение же прежде бывшей заповеди бывает по причине её немощи и бесполезности,
бо Закон нічого не вдосконалив, тож нововведене — краща надія, якою ми наближаємося до Бога.
ибо закон ничего не довёл до совершенства; но вводится лучшая надежда, посредством которой мы приближаемся к Богу.
І оскільки це не без клятви, бо ті стали священиками без клятви, —
И как сие было не без клятвы, —
Цей же — з клятвою Того, Хто до Нього каже: Поклявся Господь і не розкається, що Ти — Священик навіки [за чином Мелхиседека], —
ибо те были священниками без клятвы, а Сей с клятвою, потому что о Нём сказано: «клялся Господь, и не раскается: Ты священник вовек по чину Мелхиседека», —
то настільки й Ісус став запорукою кращого Завіту.
то лучшего завета поручителем соделался Иисус.
Крім того, тих священиків було багато, оскільки смерть не давала залишатися їм,
Притом тех священников было много, потому что смерть не допускала пребывать одному;
а Цей, перебуваючи вічно, має священство нескінченне.
а Сей, как пребывающий вечно, имеет и священство непреходящее,
Тому, будучи завжди живим, Він може завжди спасати тих, хто приходить до Бога через Нього, аби заступатися за них.
посему и может всегда спасать приходящих через Него к Богу, будучи всегда жив, чтобы ходатайствовать за них.
Такого потрібно було нам Первосвященика: святого, невинного, непричетного до зла, відділеного від грішників, вищого за небо.
Таков и должен быть у нас Первосвященник: святой, непричастный злу, непорочный, отделённый от грешников и превознесённый выше небес,
Він не має потреби щодня, як первосвященики, приносити жертви, — спочатку за Свої гріхи, а потім за гріхи народу, бо Він це зробив один раз, принісши Самого Себе.
Который не имеет нужды ежедневно, как те первосвященники, приносить жертвы сперва за свои грехи, потом за грехи народа, ибо Он совершил это однажды, принеся в жертву Себя Самого.