Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання  
Сучасний переклад
Переклад Огієнка
Я хвалю вас за те, що ви завжди пам’ятаєте про мене. Ви наслідуєте вчення, яке я передав вам.
            Похваляю ж вас, браття, що ви все моє пам'ятаєте, і захо́вуєте так переда́ння, як я вам передав.
            Та хочу я, щоб ви знали, що Христос — голова кожному чоловікові, а чоловік — голова жінці. Бог же — голова Христа!
            Хо́чу ж я, щоб ви знали, що всякому чоловікові голова — Христос, а жінці голова — чоловік, голова ж Христові — Бог.
            Кожен чоловік, який молиться або пророкує з покритою головою, ганьбить голову свою.
            Кожен чоловік, що молиться чи пророкує з головою покритою, — осоромлює він свою го́лову.
            Кожна жінка, яка молиться або пророкує з непокритою головою, ганьбить голову свою. Вона вподібнюється поголеній жінці.
            І кожна жінка, що молиться чи пророкує з головою відкритою, осоромлює тим свою го́лову, бо це є те саме, як була́ б вона виголена.
            Якщо жінка не покриває свою голову, то це можна порівняти з соромом поголеного волосся. А якщо це так ганебно, коли її голова поголена або пострижена, то нехай вкриває її.
            Бо коли жінка не покривається, хай стрижеться вона; коли ж жінці сором стри́гтися чи голитися, нехай покривається!
            Чоловікові не слід вкривати голову, бо він є образом і Славою Бога. Жінка ж є славою чоловіка.
            Отож, чоловік покривати голови не повинен, бо він образ і слава Бога, а жінка — чоловікові слава.
            Бо не чоловік походить від жінки, а жінка від чоловіка. [23]
            Бо чоловік не походить від жінки, але жінка від чоловіка,
            Не чоловіка було створено заради жінки, а жінку заради чоловіка.
            не ство́рений бо чоловік ради жінки, але жінка ради чоловіка.
            Ось чому жінка має покривати свою голову, визнаючи владу над собою.[24] Вона має робити це також заради Ангелів.
            Тому жінка повина мати на голові знака вла́ди над нею, ради анголів.
            Однак перед Господом жінка залежна від чоловіка так само, як і чоловік залежний від жінки.
            Одначе в Господі ані чоловік без жінки, ані жінка без чоловіка.
            Бо як жінка походить від чоловіка, так і чоловік також народжується від жінки. І все це йде від Бога.
            Бо як жінка від чоловіка, так і чоловік через жінку; а все — від Бога.
            Поміркуйте про це поміж собою: чи личить жінці молитися Богу з непокритою головою?
            Поміркуйте самі між собою, чи присто́йне воно, щоб жінка молилася Богові непокрита?
            Та чи природа сама не вчить вас, що це соромно для чоловіка мати довге волосся?
            Чи ж природа сама вас не вчить, що коли чоловік запускає воло́сся, то безчестя для нього?
            Для жінки ж це слава, бо волосся дане для вкриття голови її.
            Коли ж жінка ко́су запускає, — це слава для неї, бо замість покрива́ла да́на коса́ їй.
            Деякі люди можуть сперечатися про це. Та ні ми, ані церкви Божі не визнаємо ці звичаї.
            Коли ж хто сперечатися хоче, — ми такого звича́ю не маємо, ані Церкви́ Божі.
            Даючи вам наступний наказ, я не хвалю вас, бо ваші зустрічі приносять вам більше шкоди, ніж користі.
            Пропонуючи це вам, я не хвалю́, що збираєтесь ви не на ліпше, а на гірше.
            По-перше, я чув, що коли ви збираєтеся разом,[25] то серед вас є розбіжності. Та в це неважко повірити,
            Бо найперше, я чую, що як схо́дитесь ви на збо́ри, то між вами бувають поді́лення, у що почасти я й вірю.
            бо за вашим міркуванням, розділення церкви є ознакою істинних послідовників Христових.
            Бо мусять між вами й поділи бути, щоб відкрились між вами й досвідчені.
            На ваших сходинах ви не їсте Господню вечерю.[26]
            А далі, коли ви збираєтесь ра́зом, то не на те, щоб їсти Господню Вече́рю.
            Бо коли ви збираєтеся, то кожен поспішає з’їсти своє: один залишається голодним, а інший впивається.
            Бо кожен спішить з'їсти власну вече́рю, і один голодує, а другий впивається.
            Хіба не маєте ви осель, щоб їсти й пити? Чи, може, ви зневажаєте Божу церкву? Може, ви хочете принизити бідних? Що мені сказати? Чи слід вас хвалити? Тут я вас не хвалитиму.
            Хіба ж ви не маєте хат, щоб їсти та пити? Чи ви зневажаєте Божу Церкву, і осоромлюєте немаю́чих? Що маю сказати вам? Чи за це похвалю́ вас? Не похвалю́!
            Бо я одержав від Господа знання, які й передав вам. Господь Ісус тієї ночі, коли видали Його на страту, узяв хлібину, та віддавши дяку, розломив його зі словами: «Це тіло Моє, що Я віддаю за вас. Їжте його на спомин про Мене».
            Бо прийняв я від Господа, що й вам передав, що Господь Ісус ночі тієї, як ви́даний був, узяв хліб,
            подяку віддав, і переломив, і сказав: „Прийміть, споживайте, це тіло Моє, що за вас лома́ється. Це робіть на спомин про Мене!“
            Після вечері Ісус так само взяв чашу з вином і промовив: «Це вино символізує кров Мою, що засновує Новий Заповіт Божий. Хоч би коли ви пили це вино, робитимете це на спомин про Мене».
            Так само і чашу взяв Він по Вечері й сказав: „Ця чаша — Нови́й Заповіт у Моїй крові. Це робіть, коли тільки бу́дете пити, на спомин про Мене!“
            Щоразу, як їстимете цей хліб і питимете цю чашу вина, будете свідчите про смерть Господню, аж поки Він не прийде.
            Бо кожного ра́зу, як будете їсти цей хліб та чашу цю пити, — смерть Господню звіщаєте, аж доки Він при́йде.
            Отож, хто негідно їстиме хліб Господній і питиме Господню чашу вина, винний буде у гріхах проти тіла і крові Господньої.
            Тому то, хто їстиме хліб цей чи питиме чашу Господню негідно, — буде винний супроти тіла та крови Господньої!
            Отже, насамперед, людина повинна позбавитись огидних думок, а вже потім нехай їсть цей хліб і п’є це вино.
            Нехай же люди́на випробо́вує себе, і так нехай хліб їсть і з чаші хай п'є.
            Бо той, хто їсть і п’є, не визнаючи тих, хто є Господнім Тілом, накликає суд на себе.
            Бо хто їсть і п'є негі́дно, не розважаючи про тіло, той суд собі їсть і п'є!
            Ось чому серед вас є чимало слабких та хворих, а багато вже й померло.
            Через це поміж вами багато недужих та хворих, і багато-хто засну́ли.
            Якщо б ми самі судили себе, то не були б судимі.
            Бо коли б ми самі судили себе, то засу́джені ми не були́ б.
            Коли ж нас судить Господь, Він карає нас, щоб не було нас засуджено разом зі світом.
            Та засу́джені від Господа, караємося, щоб нас не засу́джено з світом.
            Тож, брати і сестри мої, коли ви збираєтеся разом, щоб поїсти, то чекайте одне на одного.
            Ось тому́, мої браття, схо́дячись на поживу, чека́йте один о́дного.